Doorgaan naar hoofdcontent

Participatief Actie Onderzoek PAR

NAAM: MIGUEL CRAMER
OPLEIDING: ICT in EDUCATION
MODULE: 17
COHORT: 1 YEAR3
SCHOOLJAAR: 2016 - 2017
Participatief Actie Onderzoek


Onderzoeksvraag: Miguel Cramer

Thema:        Stage

Onderzoeksvraag:    In hoeverre is het vakkenpakket van de 3e leerjaar Marketing
            studenten van het IMEAO3 afgestemd op hun stage in het
            bedrijfsleven.




++++++++++

Introduction

Elk jaar worden er honderden studenten van de verschillende IMEAO scholen in bedrijven geplaatst over geheel Suriname om Stage te lopen. De Stage is zoals voorgeschreven door het Curriculum verplicht gesteld voor de tweede, derde en vierdejaars studenten van het IMEAO. Dit contact van de vaak nog onervaren student met het bedrijfsleven heeft bij mij tal van vragen doen rijzen. Dus toen wij vanuit de de opleiding ICT in Education een onderwerp voor onze PAR moesten kiezen was voor mij de keuze gauw gemaakt en zag ik hierin de mogelijkheid deze vragen beantwoord te krijgen. Mijn onderzoek heeft plaatsgevonden op het IMEAO3 aan de Noordwijkweg. Waarbij ik volgens afspraak gesprekken heb gevoerd met enkele functionarissen en studenten
van die school omtrent Stage.
Stage is een praktisch gedeelte die In het tweede, derde en vierde leerjaar wordt gelopen en wel voor twee(2) maanden. Het doel van deze stage is dat studenten de
beroepsvaardigheden en de kennis die zij gedurende de opleiding hebben opgedaan toepassen in de praktijk. De stage zal afgesloten worden met een vakspecifieke eindopdracht. Tijdens de stage voert de student onder begeleiding van een bedrijfsmentor beroepsspecifieke taken uit. De student leert de theoretische kennis in de praktijk te gebruiken. De stage is behaald indien de student aan het eind met een V (voldoende) wordt beoordeeld. Is de beoordeling O (onvoldoende), dan zal de student de stage in het jaar daarop opnieuw moeten volgen. De student mag dan niet meedoen aan de stage in het vervolg leerjaar alvorens de stage met een voldoende afgerond te hebben.

What I’ve Learned from Colleagues    
(also referred to as the Literature Review or the Theoretical Framework)

In mijn tocht naar antwoorden m.b.t. mijn onderzoeksvraag ben ik gestuit op vele obstakels die een vlot verloop van de stage in de weg staan. Via de geïnterviewden werd o.a. duidelijk dat de Studierichting Marketing zich in de kinderschoenen bevindt en derhalve nog ervaring moet worden opgedaan. Ook wordt aangegeven dat een aanzienlijk deel van de bedrijven nog onvoldoende Marketing bewust zijn. In dit onderzoek wordt duidelijk met welke problemen het stage gebeuren te maken krijgt en hoe hiermee wordt omgegaan door de verschillende actoren. Verder worden er Voorstellen gedaan die op termijn moeten leiden tot oplossen van de problematiek m.b.t. stage.

Clarifying My PAR Project

This is a brief, concise one-page section focusing your reader on the essential elements of your PAR project. Assume a more professional style and tone to answer precisely:
Het doel van de stage is om de student die een beroepsopleiding volgt in staat te stellen hetgeen hij/zij geleerd heeft (kennis en vaardigheden) gedurende de duur van de opleiding gelijk toe te kunnen passen. Ook leert de student tijdens de stage welke beroepshouding van hem/haar verwacht wordt. Elke stage wordt afgerond met een opdracht.
Omdat het Hoger doel van de opleiding is de student  uiteindelijk klaar te stomen voor het bedrijfsleven. Wilde ik middels dit onderzoek nagaan in hoeverre het vakkenpakket matcht met de verwachting van het bedrijfsleven en omgekeerd.
Vanuit de opleiding ICT in Education mocht ik middels het zgn PAR (Participatief Actieonderzoek) dit vraagstuk onderzoeken. Daarvoor zijn er gesprekken geweest met 6 Studenten, 1 Vakdocent tevens  Stagebegeleider en een Stage Coördinator van het IMEAO3.

* who is involved in the project;

Er zijn interviews geweest met:
6 3e jaars Studenten (10-06-17)
   - Nancy Sobajo -> Stageplek: Binnenlandse Zaken Afd. Lanti Affersie/Kinki
   - Vanity Martanom -> Stage plek: Top Choice Trading,
   - Ricardo  Sabijeng -> Stage plek: Min. van Arbeid,
   - Shivaro Limon -> Stageplek: Melk Centrale,
   - Jurmey Liyar -> Stageplek: Telesur Lelydorp
   - Jannegail Groenewoud -> Stageplek: Huize Aziana
Vak Docent/Stagebegeleider (2-05-17)
   - Mw. Yolanda Lantveld  
Stagecoördinator / O.D. IMEAO3 (19-07-17)
  - Mw. Peggy Amat

* what the critical question is and what was implemented or analyzed;

Mijn onderzoeksvraag is als volgt geformuleerd.

Onderzoeksvraag:   In hoeverre is het vakkenpakket van de 3e leerjaar Marketing 
           studenten van het IMEAO3 afgestemd op hun stage in het
 bedrijfsleven.

* where the project took place (description of setting);

Het onderzoek heeft op het IMEAO3 plaatsgevonden.  In alle gevallen is er een lokaal van het IMEAO3 gebruikt die door de Directie werd toegewezen. Er heerste een luchtige en open sfeer en er is van een ieder toestemming verleend de gesprekken op te nemen.

* when the data collection occurred (dates of implementation and/or data collection, length of study);

Het eerste gesprek was op 2 mei met de Vakdocent tevens Stagebegeleider 3e klas Marketing Mw. Yolanda Lantveld. Dit onderzoek duurde:
Op 10 juni zijn er 6 studenten die reeds stage gelopen hadden geïnterviewd. 
en dit duurde ongeveer anderhalf uur. Op 19 juni werd met Mw. Peggy Amat in de functie van Stage Coördinator en Onderdirecteur IMEAO3 het PAR onderzoek gedaan.


* how data collection was completed (brief statements – the next section details this information);

De informatie is vergaard middels het stellen van wederzijdse vragen.
De studenten zijn opgesplitst en kwamen achtereenvolgens in 3 groepjes van 2 bij mij aan tafel. Van de interviews zijn er opnames gemaakt die ik naderhand weer heb kunnen beluisteren als naslag. De Audio fragmenten kunnen in de navolgende links beluisterd worden.:
GESPREK STAGECOÖRDINATOR:

* why you conducted the study;

Omdat het Hoger doel van de opleiding is de student  klaar te stomen voor het bedrijfsleven.
Wilde ik weten in hoeverre het vakkenpakket matcht met de verwachting van het bedrijfsleven en omgekeerd. Verder zou blijken in hoeverre de stage daadwerkelijk ertoe bijdraagt het doel (ervaring opdoen) daadwerkelijk bereikt wordt.

* limitations of the study.

Mede vanwege de vakbondsacties ben ik het onderzoek laat gestart. Om een beter beeld te krijgen van de problematiek zou ik met meer actoren w.o. het Stagebureau gesprekken moeten voeren. Helaas was de scoop van mijn onderzoeksvraag slechts gericht op 3e jaars studenten van het IMEAO3 en zou het te ver voeren en veel meer tijd vergen met het risico het werkstuk niet binnen de tijd af te hebben. Verder was mijn oorspronkelijke onderzoeksvraag gericht op studenten van het 4e leerjaar, echter bleek dat ten tijde van mijn onderzoek slechts de 3e klassers reeds stage gelopen hadden waardoor ik de omschakeling van de 4e naar de 3e klas heb moeten doen. Ook zou er om een compleet beeld te krijgen van de hele Stage keten nog een gesprek met het Stagebureau en medewerkers uit het bedrijfsleven op de plekken waar de geïnterviewde studenten stage gelopen hebben moeten komen. Dit zou het beeld dat er is omtrent het stage gebeuren vervolmaken. de voornaamste beperking voor het onderzoek ligt in het feit dat de richting Marketing nog amper 1 jaar oud is waardoor nog geen of onvoldoende Marketing specifiek data vanuit het veld beschikbaar is.

The Story of My Action Research Project

Ik ben mijn onderzoek gestart met een interview met Mw. Yolanda Lantveld, Docent: Sales Management & Economische Oriëntatie en tevens stagebegeleider 3e klas.
Ik vond dit gesprek belangrijk om te kunnen achterhalen met Welke bagage (vakken/Competenties) de studenten vanuit de school hun stage ingestuurd worden in het derde jaar. Als we kijken naar het Curriculum bij de derde klas Marketing dan zien we dat die per kwartaal wordt afgesloten met een specifieke assessment. nl:
1e kwartaal-> Toets, 2e kwartaal-> Project schrijven, 3e kwartaal-> Stage.
Bij de vraag hoe komt het Curriculum voor Marketing tot stand werd aangegeven dat deze wordt opgesteld door Curriculum Ontwikkelaars en verder wordt uitgewerkt de door sectievoorzitters. De boeken waaruit er gewerkt wordt zijn erg ruim en veelal buitenlands (Europees) georiënteerd. Echter probeert de vakdocent Uittreksels uit de literatuur te halen en deze aan te vullen met voorbeelden uit de Surinaamse Situatie.
Verder krijgt de student ook Simulatie lessen waarbij er ook gebruik wordt gemaakt van ICT.
Echter is de gebruikte ICT nog zeer algemeen (Office pakketten) en wordt de student niet bekend gemaakt met wat Specifiekere (b.v. CRM) Marketing gerelateerde Software pakketten. De reden hiertoe ligt ook aan het feit dat ook in het bedrijfsleven veelal nog slechts de office pakketten wordt aangetroffen en in de wat grotere bedrijven die wel specifieke Marketing software gebruiken is dat heel verschillend.
Waardoor de keuze voor de school moeilijk wordt.
Als we kijken naar het vak Management & Economische Oriëntatie dan blijkt dat deze nog tamelijk nieuw is (amper 1 jaar ingevoerd in het curriculum) waardoor het nog onduidelijk is welk effect deze sorteert op het bedrijfsleven. Of tenminste daar zijn er nog onvoldoende statistieken over. Echter zijn er wat geluiden dat de bedrijven meer doen aan Marktonderzoek en minder aan Sales Management. Het onderdeel Sales Managment houd zich bezig met verkoopdoelen van de onderneming gericht op klantbehoeften. Het gaat er bij dit vak meer om het opbouwen van een Klantrelatie (Customer Relations gerichtheid) in samenspraak met het verkopen van het product. Het zogeheten Win, Win.
De Richting Marketing heeft een aantal onderdelen nl: Sales Management Marketing, Commercieel Marketing, Marketing algemeen, Organisatie en Management,
Voor het Onderdeel Economische Oriëntatie krijgt de student een opdracht waarbij ze met de opgedane kennis een Observatie doen in een bedrijf en maken daar een werkstuk over.
In deze opdracht maakt de student zelf geen deel uit van het bedrijfsproces. De theoretische toetsing gebeurt veelal middels een Causes probleemstelling waarop er vragen (Open/Multiple choice) worden gesteld. Uit de verslagen van de studenten blijkt vaak wel dat de geleerde aspecten (de 6 P’s van de Marketing) wel terug te vinden zijn in de bedrijfsprocessen van verschillende bedrijven.
Simulatie, is en andere manier om hetgeen de student geleerd heeft aan de praktijk te kunnen toetsen. Een definitie van simulatie is het nabootsen van een zo werkelijk mogelijke
situatie. Dit gebeurt vaak door een model van die werkelijkheid op te zetten bijv. door op
school in een daarvoor bestemd lokaal (simulatie lokaal) een bedrijfje met een receptie, een
administratie etc. na te bootsen. De student kan dan op school de opgedane kennis toepassen en op deze manier vraagstukken oplossen die zich in de werkelijkheid kunnen voordoen. Nadat de student met al de bovenstaande kennis is voorzien volgt de praktijk fase. De praktijk fase gebeurt dus pas in het derde kwartaal waarbij de studenten 2 maanden (begin april - eind mei) stage lopen. Echter lopen gedurende dezelfde periode ook de 2e klassers van alle IMEAO scholen tegelijkertijd stage. Hetgeen een enorme wissel trekt op m.n. het Stagebureau.
Uit bekomen feedback van stage mentoren vanuit het bedrijfsleven blijken er verschillende geluiden te komen. Sommige bedrijven geven aan dat de student nog onvoldoende aan de eisen voldoet (Veelgehoorde klacht met de 2e jaars studenten) terwijl andere bedrijven juist heel positief zijn over hun Stagiaires.

Om hier een beter beeld over te krijgen plande ik in samenspraak met de O.D. van het IMEAO3 een gesprek met een 6 tal 3e jaars studenten die net hun stage periode achter de rug hadden. Uit de gesprekken met de 3e jaars Marketing studenten kwam al heel gauw naar voren dat (gebeurt ook bij jaar 2 en 4) dat ze vaak geplaatst worden in bedrijven of bedrijfsonderdelen waar ze geen of nagenoeg niks met het vakgebied Marketing te doen hebben. In mijn onderzoek zijn er 6 studenten van het 3e leerjaar in het onderzoek betrokken geweest en daarvan waren er slechts 2 die overtuigend aangaven dat die hetgeen zij op de opleiding geleerd hebben ook daadwerkelijk aangetroffen en/of  toegepast hebben. Zie tabel hieronder.

Was de opgedane kennis toepasbaar op je Stage plek?


STUDENT
BEDRIJF
MARKETING TAK
KENN. TOEP
WAT GELEERD
Nancy Sobajo
Binnenlandsezaken
Niet echt
Niet echt
Weinig
Vanety Martonem
Top Choice Trading
Niet
Niet echt
Weinig
Ricardo  Sabijeng
Min. van Arbeid
Niet echt
Niet echt
Weinig
Shivaro Limon
Melk Centrale
JA
JA
JA
Jurmey Liyar
Telesur Lelydorp
JA
JA
JA
Jannegail Groenewoud
Huize Aziana
Niet echt
Niet echt
Weinig

Bij nader vragen kwamen de navolgende probleem punten naar boven:
- Veel bedrijven staan niet echt open om Stagiaires te begeleiden.
- Het werk van de bedrijfsmentor en/of ander begeleidend personeel blijft achter
- Studenten hebben een verwachting en hebben begeleiding nodig, maar bedrijven hebben die tijd vaak ook niet.
- Bedrijven zoeken veelal mensen met ervaring en vergeten dat wij allemaal eens ‘groen’ zijn geweest.
- Studenten worden op plekken geplaatst die vaak niks te maken hebben met hun richtingsvak. (in dit onderzoek Marketing)
- 2e en 3e jaars studenten van alle IMEO’s lopen gelijktijdig in dezelfde periode stage hetgeen zorgt voor een extra druk op het totaalsysteem. (Stagebureau, De school, het Bedrijfsleven)
- 3e jaars studenten kunnen putten uit de ervaring van de stage uit het 2e jaar en hopen verder te kunnen groeien echter blijkt dit niet altijd zo te zijn.
- Anderzijds worden studenten van andere richtingen op stage plekken geplaatst die wel voor een Marketing student geschikt zou zijn.(en Omgekeerd)
- Er zijn nog veel Bedrijven onvoldoende marketing bewust.
- Er rust jaarlijks een enorme druk op het bedrijfsleven om honderden studenten van alle 3 leerjaren van o.a. de IMEAO scholen te accommoderen
- Het lijkt ook een opgave voor het Stage Bureau alsook de Stage Coördinatoren om een goede Match te vinden tussen student behoefte en bedrijfs profiel.
- Andere Bedrijven in tegendeel staan juist te springen om Stagiaires omdat ze voordeel trekken uit de zgn. goedkope krachten.

Als we een analyse maken van de problematiek van het stage gebeuren dan zouden wij deze kunnen opsplitsen in 4 hoofdcategorieën:
  • Problemen van Logistieke/Organisatorische aard:
  • Verkeerd geplaatste studenten,
  • Overbelasting van de Stagemarkt,
  • Gezamenlijke deelname van zowel 2e alsook 3e jaars studenten aan de stage.
  • Problematiek m.b.t. het Curriculum
  • Onvoldoende statistieken die kunnen aantonen als het curriculum daadwerkelijk aansluiting vindt.
  • Studieboeken gericht op de europese markt en niet op de Surinaamse
  • Problematiek m.b.t. het bedrijfsleven
  • Bereidwilligheid om stagiaire toe te laten en ook daadwerkelijk te willen begeleiden,
  • De mate waarin een stageplek over adequate richtingsafdeligen beschikt waarin desbetreffende stagiaires kunnen worden opgevangen
  • Problematiek m.b.t. de Student zelf
  • De houding van de student naar zijn stage plek toe
  • Vlotheid en de Mate waarin de student de opgedane kennis weet toe te passen in de praktijk
  • De mate waarin een stage antwoord aan de verwachting van de stagiaire

Al bij al wordt het steeds duidelijker dat er nogal wat hubs te overbruggen zijn alvorens wij tot de kern van onze onderzoeksvraag kunnen komen. Een aantal van de problemen vragen om een acute oplossing en daarom is er samen met de groep geïnterviewden gedacht aan verschillende oplossingsmodellen. Deze worden in de navolgende paragraaf belicht.

Further Reflection and Continuing Questions about My PAR Journey

In this section, you bring themes together and begin the process of concluding your paper. Consider the following questions as writing prompts for this final reflection of your action research journey:
In de laatste fase van het onderzoek hebben we gekeken naar de mogelijkheden  die eventueel zouden kunnen leiden tot oplossing van de verschillende vragenstukken.
Ook hierbij

Oplossingsvoorstellem.b.t.:

  • Problematiek m.b.t. de Student zelf
    • Leerlingen moeten meer lezen, schrijven, nuttig googlen
    • Studenten kunnen nog meer meehelpen door zelfs een stagebedrijf zoeken.
    • Student moet tijdig / vaker aan de bel trekken wanneer er een mismatch heeft plaatsgevonden zodat er indien mogelijk ingegrepen kan worden.

  • Problematiek m.b.t. het bedrijfsleven
    • Bedrijven die het kunnen permitteren mogen naar eigen inzicht de stagiaire een tegemoetkoming geven


  • Problematiek m.b.t. het Curriculum
    • Stage opdrachten moeten aangepast worden (y. Landveld) met vakspecifieke vragen
    • Frequenter andere vormen van leren waarbij studenten praktische vaardigheden kunnen opdoen, inlassen in een schooljaar. m.n. 1e en 2e. b.v. Met de hele klas bij een gekwalificeerd bedrijf op een georganiseerd Bedrijfsbezoek gaan en de studenten een verslag laten maken over de opgedane kennis.
    • Er moet research gedaan worden naar de behoefte van het bedrijfsleven. i.h.b. Marketing en op basis daarvan de nodig aanpassing plegen in het curriculum

  • Problemen van Logistieke/Organisatorische aard:
    • Voorstel; 2e jaar studenten liever een project laten doen. (op schrift leren stellen) waardoor alvast die druk op het bedrijfsleven word verminderd.
    • Samenwerking/communicatie met de school, Stagebureau en de student moeten geoptimaliseerd worden om een mismatching tussen stageplekken en studenten te voorkomen.  
    • stagebureau moet beter research doen en studenten juist plaatsen gericht op hun specifieke Studierichting.
    • Stagebureau kan in samenwerking met de imeao scholen een seminar voor het bedrijfsleven houden om ze zo in collectief verband te informeren en te motiveren t.a.v stage



  • What are some of the most important lessons you will take into your teaching career?
Ik heb uit dit onderzoek geleerd hoe belangrijk het hebben van correcte informatie is voor een juiste analyse. Alhoewel je dat als mens al weet dringt het des te meer tot jou door als je dat zelf ervaart. Om mijn studenten ook tot een dergelijke ervaring/conclusie te laten komen zal ik ze vaker hands-on vraagstukken opgeven waarbij ze zaken moeten achterhalen door zelf onderzoek of door Case studies te doen. of misschien ook een PAR opdracht geven :-)

  • What will you do differently next time?
In een Volgend Onderzoek zal ik proberen Kort nadat de initiëring van het project heeft plaatsgevonden starten. Een gedegen Onderzoek gaat gepaard met een gedegen voorbereiding met voldoende Tijd en Organisatie.
Ook zou ik voor onderzoek om te zien als mijn onderzoeksvraag geen aanpassing behoeft om te komen tot een SMART PAR alvorens het officiële onderzoek start.

  • What additional questions did this research project pose for you?
Waarom heeft niemand nog het initiatief genomen om het Stage gebeuren aan een grondig onderzoek te onderwerpen?
en met oplossingsmodellen te komen en die dan ook te implementeren?!
Ook vraag ik mij af hoe een student die stage gelopen heeft op een afdeling die niet matched met zijn vakgebied wordt beoordeeld wordt, is zo’n beoordeling afwijkend ondanks er een beoordelingsformulier is die uniform voor een ieder is?

  • What was your action research journey like? How has this journey transformed your image of teacher, teaching, students, schools, learning? How have your paradigms been altered, confirmed, and/or challenged?
Ik heb uit dit onderzoek geleerd dat je door oppervlakkig te kijken naar een situatie je in feite nog heel weinig weet of zelfs verkeerde conclusies kan trekken. Pas als je nauw betrokken bent of zelf gedegen onderzoek doet verkrijg je goed inzicht in de materie en kun je het breder plaatje zien. Ik heb met dit onderzoek met verschillende mensen leren praten en ze zover kunnen krijgen mij te vertrouwen om vertrouwelijke informatie met mij te willen delen en ook nog vast te mogen leggen. Ik heb ook gezien dat de taak van Stagebegeleider gelet op de schouders van een leerkracht een extra wissel legt op zo’n docent. Verder vraag ik mij af wanneer men de organisatorische problemen mbt stage grondig zal aanpakken.
Als we nagaan dat een Marketing student veelal bewust heeft gekozen voor deze nogal nieuwe richting en zich dan ook inzet de kennis te verwerven dan zou het gepast zijn dat deze student adequaat geplaatst wordt om de nodige kennis in praktijk om te zetten

  • What have you learned about action research? How has your definition of PAR changed? How do you see yourself using this process in the future?
Met dit project heb ik de kracht van het PAR onderzoek gezien. Ik heb kunnen zien hoe een ieder steeds een deel van het problematiek op tafel legt maar ook daar tegenover de mogelijke oplossingsmodellen. Ik denk dat ik in mijn verder carriere zeker PAR zal toepassen om zodoende  meerdere problemen gesamelijk en struktureel te kunnen oplossen. En niet te vergeten zal ik deze methode ook aan mijn studenten aanbevelen.

---

How to Write a Memorable Conclusion

Met mijn onderzoek was het de bedoeling na te gaan in hoeverre het Vakkenpakket van de 3e klas IMEAO3 studenten is afgestemd op de behoefte van het bedrijfsleven.
Al gauw bleek dat er nog geen data beschikbaar was omdat de Richting Marketing slechts een jaar eerder gestart was. Ook bleek dat deze nieuwe stream te maken krijgt met dezelfde problematiek die ook bij andere richtingen bekend zijn. Meer zaken die als grondoorzaak te maken hebben met de organisatie (voorbereiding, afstemming, prioriteitstelling) van het hele stage gebeuren. Alhoewel de indruk gewekt wordt dat het merendeel deel van de (derdejaars) stagiaires een succesvol verloop heeft blijkt dat de ervaringen van degenen waar het er minder aan toe gegaan is deze periode er weinig toe bijdraagt aan het doelgerichte leer process van zo’n student. Alhoewel Ik snap dat er een zware taak rust op de schouders van het Stagebureau en het Stage Coördinatieteam van het IMEAO, denk ik dat men met goede onderlinge afstemming en reorganisatie het hele Stage gebeuren een heel stuk efficiënter en effectiever kan gebeuren. Als men er zich goed bewust van is dat elke student die (om reden buiten zijn schuld heen (b.v. verkeerd geplaatst)) een passende stage ervaring ontbeert. Ook de Nodige ervaring die het Curriculum als Wezenlijk Doel gesteld heeft en zo nastreeft ook misloopt. Wij kunnen er dus liever gauw alles aan doen om deze ongewenste situatie weg te maken om zo volwaardig, bekwame burgers aan de maatschappij kunnen af te leveren. Ik denk dat we dan na een gedegen onderzoek en de nodige aanpassingen uit het veld verkregen het IMEAO3 in het bijzonder met trots zal kunnen zeggen dat zij gekwalificeerde (met zowel theoretische alsook praktische competenties) afgestudeerden afdragen aan onze maatschappij.

References


Appendices

Links naar:


+++++++++++++++++   ++++++   ++++++++  +++++ +++++   +++++   +++++++++++++++++

Reacties

Populaire posts van deze blog

ICT Helpdesk for Educational Institutes

ICT Helpdesk for Educational Institutes TABLE OF CONTENT  PROJECT #1 Need finding, Problem statement, Vision, Mission, Long term Goals #3 Stakeholder Interviews 4 Guiding Coalition Formation & Draft of Diffusion Interventions #5 Communication and Collaboration Tools #6 Dealing with Obstacles #7 SMART goals, short term wins, resources, sustainability & scalability #8 Storytelling ROLE PLAY “PRESENTATION FOR BUY-IN” Glossary - please feel welcome to edit the glossary to fit the needs of your team & project Adoption Curve Adopter Types Innovators Early adopters Early majority Late majority Laggards Autonomy Buy-in Change Curve Champion Comfort Zone Diffusion of innovations Diffusion Interventions/Diffusion Activities Flipped Classroom INFOGRAPHIC Key Stakeholder Key Performance Indicator Marginal Stakeholder Performance Dip Policy Primary Stakeholder Secondary Stakeholder Stakeholder Analysis Stakeholder...

Lesson Plan

IIED: ICT in Education Lesson Plan Form 2017 Physics - length, area, volume YOUR NAME : Miguel Cramer                       SETUP Subject Area(s) Physics - Length Grade Level    Secondary school ( K-12) Lesson Summary (take this seriously ) The overall purpose of the lesson. The overall goal of the lesson is to help students through practical exercises to get behind the length of an object.   In this lesson, students: 1> Will understand the importance of Measuring above estimate.                 2> Can measure the exact length of objects using different measuring instruments.                                   ...

STATEMENT OF MY TEACHING PHILOSOPHY

STATEMENT OF TEACHING PHILOSOPHY I teach because: I have a passion for guiding my students through the learning process. As a teacher my task, is to create an atmosphere that encourages learning by using up-to-date methods and tools in order for them to better grasp and practise what they’ve been taught. And by doing so I hope to contribute to a better educated society. ●       For you, what is the goal of teaching? In general my goal in Teaching is to Transfer; Skills, Knowledge, Idea’s, Concepts, methods, to accomplish better learning. As an ICT Teacher my goal is to contribute ICT Tools and concepts to the students in order to enhance the education in all sectors. ●       What do you believe in when you teach? When I teach I’d like my students to feel free and open minded. I believe that students should be able to say what they think and must not be afraid to come-up with new concepts. I like to encourage...