Doorgaan naar hoofdcontent

IBO BE-Streaming Festival

Preperation


IBO BE-STREAMING Festival PARAMARIBO

KKF


This was a festival held from Thursday 11 to Saturday 13th February 2016. It was a collaboration between the Ministry of Education and the Basic Education Improvement Program (BEIP). The purpose of this festival was to make children at an early stage acquainted with scientific and technical education.
Students were given the opportunity to do different experiments related to science, technology, engineering, languages, arts and culture, and mathematics (STREAM).


The Coordinator of this project was Mr. Padhu and the students of the ICT in Education program assisted the children in carrying out the experiments.

It was a huge success and the intention is to keep give the festival a permanent status and to organize it nationwide.








++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Minister Robert Peneux van Onderwijs, Wetenschap en Cultuur zei bij de opening van het Innovatie in het Basisonderwijs (IBO )-festival in de KKF-beurshal dat er aan de innovatie van het basisonderwijs gewerkt wordt om zodoende later probleemoplossende volwassenen af te leveren.  “We willen creatieve, kritische mensen afleveren die geen enkel probleem uit de weg gaan; probleemoplossend en geen lippen service.”







+++++++++++++++++
Saramacca
++++++++++++
Sophiaslust
++++++++++++
Ephraimzegen 

++++++++++


IBO BE-Streaming Festifal Moengo 2016

OS BAMBI










 Het festival is door het ministerie georganiseerd in samenwerking met het Basic Education Improvement Program (BEIP). Leerlingen krijgen de kans om verschillende experimenten uit te voeren die te maken hebben met wetenschap, technologie, engineering, taal, kunst & cultuur en Reken / Wiskunde.
Fablab participeert ook tijdens het festival om de kinderen verschillende proeven te laten uitvoeren. De studenten van de opleiding ICT in Education van het Instituut voor de Opleiding van Leraren assisteren de kinderen bij het uitvoeren van de experimenten. Peneux vindt dat het Surinaams onderwijs niet statisch kan blijven, want de wereld staat niet stil. “Het is belangrijk dat wij kinderen in vroeg stadium in contact brengen met wetenschap en technologie.”
Suriname is naar zeggen van Professor Padmanabhan Seshaiyer, docent aan de ICT in Education opleiding, het eerste land in de wereld die gebruik maakt van streaming binnen het basisonderwijs. BE-Streaming staat voor Basic Education – Science, Technology, Reading, Engineering, Arts and Mathematics for continuous Improvement of the Next Generation (Basisonderwijs in Wetenschap, Technologie, Taal, Engineering, Kunst & Cultuur en Reken/Wiskunde voor continue verbetering van de volgende generatie Surinamers). Voor elke tak aangehaald is er een stand bij de beurs, waar de bezoekers allerhande informatie kunnen verschaffen. De kinderen kunnen er zelfs experimenten doen.
Deze experimenten zijn innovatief ,creatief, zeker ook spannend en gezellig. Ano 2016 is het niet de bedoeling kinderen met een paplepel een materie aan te leren/ op te doen of in te stampen ,want, maar juist zeker met deze BE-STREAMING beurs de prikkel te activeren bij de kinderen op jonge leeftijd om de drang naar meer...  te wekken. Zo doende zulen zij op hun eigen houtje / vrijetijd zelfs op onderzoek uit willen gaan. Dit alles kan en zal leiden naar grotere hoogte van kennis vergaren, taal-/ talent ontwikkeling ,kortom de ontwikkeling van het kind. Het is de bedoeling onze kinderen ICT  aan te leren, niet als DE oplossing ,maar als een TOOL te gebruiken waardoor het  EEN oplossing biedt.

Vershillende booths waren er tw. : Science - Technologie - Reading - Art -Engineering - Math - Innovation - Workshop - Fab lab

Ik stond in in de "WORKSHOP", onderdeel Xbox360 die letterlijk zijn naam eer aan deed,want zoals de slogan "if ieno flexy ,ie no sexy" luide.

Op een heel fun makende manier konden de kids met hun ouders/ vrienden- vriendinnen/ kennissen beurtelings heel sportief effe lachend- tierend gaan "zweten".

LETWEL: samen (teamverband) - collaborerend (afstemmend) - verdraagzaamheid (tegen je verlies kunnen) -  kieskeurig zijn (keuzes maken)...
HUN algemeen doel (hogere scoor) behalen en aldit door flexy (flexibel/bewegend) en zorgt na een ruime poos voor de sexy vet-verbranding (calorieen af) ,niet te vergeten de bond-vorming (liefde) tussen ouder en kind...

Reacties

Populaire posts van deze blog

ICT Helpdesk for Educational Institutes

ICT Helpdesk for Educational Institutes TABLE OF CONTENT  PROJECT #1 Need finding, Problem statement, Vision, Mission, Long term Goals #3 Stakeholder Interviews 4 Guiding Coalition Formation & Draft of Diffusion Interventions #5 Communication and Collaboration Tools #6 Dealing with Obstacles #7 SMART goals, short term wins, resources, sustainability & scalability #8 Storytelling ROLE PLAY “PRESENTATION FOR BUY-IN” Glossary - please feel welcome to edit the glossary to fit the needs of your team & project Adoption Curve Adopter Types Innovators Early adopters Early majority Late majority Laggards Autonomy Buy-in Change Curve Champion Comfort Zone Diffusion of innovations Diffusion Interventions/Diffusion Activities Flipped Classroom INFOGRAPHIC Key Stakeholder Key Performance Indicator Marginal Stakeholder Performance Dip Policy Primary Stakeholder Secondary Stakeholder Stakeholder Analysis Stakeholder...

Lesson Plan

IIED: ICT in Education Lesson Plan Form 2017 Physics - length, area, volume YOUR NAME : Miguel Cramer                       SETUP Subject Area(s) Physics - Length Grade Level    Secondary school ( K-12) Lesson Summary (take this seriously ) The overall purpose of the lesson. The overall goal of the lesson is to help students through practical exercises to get behind the length of an object.   In this lesson, students: 1> Will understand the importance of Measuring above estimate.                 2> Can measure the exact length of objects using different measuring instruments.                                   ...

STATEMENT OF MY TEACHING PHILOSOPHY

STATEMENT OF TEACHING PHILOSOPHY I teach because: I have a passion for guiding my students through the learning process. As a teacher my task, is to create an atmosphere that encourages learning by using up-to-date methods and tools in order for them to better grasp and practise what they’ve been taught. And by doing so I hope to contribute to a better educated society. ●       For you, what is the goal of teaching? In general my goal in Teaching is to Transfer; Skills, Knowledge, Idea’s, Concepts, methods, to accomplish better learning. As an ICT Teacher my goal is to contribute ICT Tools and concepts to the students in order to enhance the education in all sectors. ●       What do you believe in when you teach? When I teach I’d like my students to feel free and open minded. I believe that students should be able to say what they think and must not be afraid to come-up with new concepts. I like to encourage...